دیدار مدیر دفتر امور ایثارگران با دکتر کابلی جانباز 70درصد و عضو هیئت‌علمی گروه ژنتیک پزشکی دانشگاه

در ادامه دیدارهای دوره ای با ایثارگران دانشگاه، مدیر دفتر امور ایثارگران با دکتر کابلی جانباز 70درصد و عضو هیئت‌علمی گروه ژنتیک پزشکی دانشگاه دیدار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، سه‌شنبه ۲۳ آبان 1402 دکتر احسان مقیمی مدیر امور ایثارگران و دکتر علیاری در ادامه دیدارهای دوره‌ای با اساتید ایثارگر دانشگاه با دکتر مجید کابلی هیئت‌علمی و عضو گروه ژنتیک پزشکی دانشکده پزشکی دیدار کردند.
در این دیدار دکتر مقیمی ضمن پاسداشت مقام جانبازان و ایثارگری‌های آنان در دوران دفاع مقدس از دکتر کابلی جانباز ۷۰ درصد و از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس خواست تا نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را در جهت رفاه همکاران ایثارگر بیان کند. دکتر کابلی پس از تشکر و قدردانی از تلاش‌های دفتر امور ایثارگران گفت: یکی از مشکلات اصلی ما جانبازان و معلولین جسمی حرکتی عدم مناسب‌سازی فضای دانشگاه است. علی‌رغم قوانین و مصوبات متعدد مجلس شورای اسلامی ازجمله ماده ۲ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی موظف می‌کند در طراحی، تولید، احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود؛ متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است و این نقطه‌ضعف بزرگی برای دانشگاه ما که از دانشگاه‌های برتر علوم پزشکی در سطح کشور و دنیاست. به طور مثال الزام تردد از درب ورودی خیابان پورسینا با توجه به عدم همسطحی دانشکده ها و ساختمان های علوم پزشکی و پله های فراوان و نامناسب از سمت دانشکده پزشکی و دانشکده بهداشت از جمله مشکلات مهم جانبازان و معلولین حرکتی در دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر کابلی در ادامه این دیدار از دوران دفاع مقدس و نحوه مجروحیت خود خاطراتی را بیان کرد.

حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

متن استاتیک شماره 1364 موجود نیست